Hello, Guest the thread was 248 called and contains 7 replays

last post from Icetiger1067 at the

Stadion erstellen/verändern

Welcome to www.wasserlasser.com
You will need to register in order to use this site. After you registered, you can download files, you can post in the forum and you will be part of the community.

You can find help in the lexicon under "first steps" in case you have any questions.

Enjoy the site. Your www.wasserlasser.com team
Adblock

Looks like you are using an Adblocker.

Please note that www.wasserlasser.com is financed by Ads. In order to keep everything free to use, we have ads on our Site. Please deactivate your Adblocker to support our site.
  • beefsquatch da bin ich wohl der richtige Ansprechpartner. Welches Stadion möchtest du denn erstellen? Mit dem Erklären ist es grundsätzlich erstmal ganz einfach: die .fsh-Dateien enthalten praktisch die Grafiken/Bilder die in der Arena benutzt werden. Die einzelnen .ebo-Dateien sind für die 3D-Konstruktion der Arena verantwortlich, zB. die roof.ebo ist das Dach. Zum Bearbeiten benötigst du für die Grafiken das Programm FshX zum Import/Export der Bilddateien, ein Graphik-Programm wie Photo-Shop zum Bearbeiten der Bilddateien zum anderen einen Ebo-Editor wie Ebodit V 0.2 zum editieren der .ebo-Dateien und eine Viewer wie NEBOViewer zum Kontrollieren wie es aussieht.

Mit dem Ebodit V 0.2 komme ich am besten zurecht, da der ebo-editor 0.1 mir zu kompliziert ist.

Kurzum, wenn du dich entschlossen hast, was du machen möchtest, melde dich einfach bei mir. Learning bei doing ist hier die beste Variante und da kann ich dir am Besten weiterhelfen.

Gruß

Icetiger1067

bxnqja4y69e.png

DEL-Meister 2005/2006/2008/2009/2011/2012/2013

• Acutally, you can export the .ebo structure to .obj format in the latest NEBOViewer release and open it in Blender (I use 2.81).

hBtcHAA.png

dp8HMpM.png

While Eboedit is old and crashes occasionally (at least when editing cyberfaces), I haven't done any arena editing in Blender and imported into the game, so no idea which method is more succesful for the time being. Akshag is working on better compatibility in terms of editing arena .ebo structures, AFAIK.

• Tyson12 I know Eboedit is old and often crashes (not only with cyberfaces even on arenas), but i work since 2015 with it and my experience with blender is very poor, because I start working since the new NEBOViewer Update from Akshag. So I have to learn to work with blender.

bxnqja4y69e.png

• Tyson12 I know Eboedit is old and often crashes (not only with cyberfaces even on arenas), but i work since 2015 with it and my experience with blender is very poor, because I start working since the new NEBOViewer Update from Akshag. So I have to learn to work with blender.

I respect that, tbh we all do :) I bought a course on Udemy for that very same purpose. The roof structure is huge, I did only manage to lower/raise the roof in Blender without trouble, any other details will require your knowledge - did you use the UV editor in Eboeditor?

• Yes I use the UV editor in eboeditor to adjust the position of the image files. For example the billboards on the nets in the replays.

bxnqja4y69e.png

• Ok, das hört sich gut an, die Arena könnte ich auch für mein GLA-Addon gebrauchen. Dann habe ich ja einen Helfer und muss nicht alle deutschen Eishallen nachbauen:S8):thumbup:

bxnqja4y69e.png

• Gäste Informationen
    Hi,

do you like the thread?
    You want to post something as well?
    Sign up!

If you don't have an account yet, you can sign up for one. It is free and you can use the forum as you like.

Wasserlasser